تراش استخوان ابرو دکتر اکبری

پیشانی یکی از بارزترین نشانگر‌های ظرافت، زیبایی و جنسیتی است. آقایان دارای پیشانی برجسته‌تر هستند که با تراش استخوان ابرو می‌توانند ظاهری ظریف‌تر داشته باشند، از این رو این عملِ زیبایی یکی از اصلی‌ترین روش‌های جرّاحی زنانه‌سازی صورت یا FFS می‌باشد. همچنین بعضی از بانوان نیز بدلیل فرم صورت و ژنتیک، دارای استخوانی برجسته‌تر در ناحیه‌ی ابرو هستند که با انجام تراش استخوان ابرو می‌توانند ظاهری ظریف‌تر پیدا کنند.
آنچه که ذکر کردیم بدین معناست که هم بانوان و هم آقایان این عمل زیبایی را می‍توانند انجام ‌دهند.

پیشانی آقایان و بانوان تفاوت‌هایی دارند، به همین علت تراش استخوان ابرو بیشتر در آقای انجام می‌شود که این تفاوت‌ها عبارتند از:

تفاوت‌های پیشانی بانوان و آقایان

  1. برجستگی ابرو: در اغلب مردان در بالای کاسه‌ی چشم، برآمدگی وجود دارد که از مهمترین تفاوت‌های پیشانی زنان و مردان است. همانطور که در تصویر می‌بیند در بالای کاسه چشم بانوان این برآمدگی ابرو بسیار کم و یا حتّی وجود ندارد.
  2. فرورفتگی بین ابرو: در آقایان بین دو ابرو، فرورفتگی وجود دارد که در زنان دیده نمی‌شود و اغلب بین ابروان بانوان، استخوان بصورت صاف و یک دست است.
  3. شیب پیشانی: بدلیل برآمدگی استخوان ابرو در آقایان، زاویه‌ی بین بینی و پیشانی در مردان تند‌تر و تیز‌تر است، امّا در بانوان این زاویه شیب ملایم‌تری دارد.

در جرّاحی تراش استخوان ابرو، استخوانی که بر روی آن ابرو قرار گرفته است، تراشیده می‌شود تا برآمدگی این استخوان کاهش یابد. این عمل به همراه لیفت شقیقه انجام می‌شود.

انواع تراش استخوان ابرو

تراش استخوان ابرو به ۴ روش انجام می‌گیرد.

نوع ۱ تراش استخوان ابرو
تراش استخوان ابرو نوع ۱ که اصلاح استخوان ابرو با کاهش استخوان انجام می‌شود، تنها قسمت کمی از استخوان را می‌تراشند. در واقع دیواره‌ی سینوس فرونتال کمی ظریف‌تر می‌شود. پس این عمل جزء عمل‌های FFS قرار نمی‌گیرد و آنطور که باید تغییر خاصی ایجاد نمی‌کند، فقط به مقدار کم، ضخامت استخوان ابرو را کم‌تر می‌کند.
نوع ۲ تراش استخوان ابرو
در نوع ۲ تراش استخوان ابرو، تراشیدن استخوان ابرو انجام می‌شود سپس بالای ناحیه‌ی تراشیده شده با سیمان استخوانی پر می‌گردد. این نوع تراش بیشتر در زمانی رخ می‌دهد که شیب بین بینی و پیشانی مناسب باشد و نیاز به تغییر زیاد زاویه نباشد. دلیل قرار دادن سیمان استخوانی، پر کردن قسمت مقعّر بالای استخوان ابرو است، که پس از پر کردن قسمت مورد نظر، پیشانی صاف می‌شود.
نوع ۳ تراش استخوان ابرو
در این روش که بازسازی پیشانی هم نامیده می‌شود، دیواره قدامی استخوان سینوس فرونتال توسّط جرّاح متخصّص برداشته می‌شود، سپس استخوان تغییر شکل داده می‌شود و به فرم‌ایده‌آل می‌رسد. البته در بعضی اوقات برای ایجاد شکل و فرم‌ایده‌آل‌تر، از سیمان استخوانی برای پر کردن استفاده شود.
نوع ۴ تراش استخوان ابرو
در بعضی افراد هم محدّب بودن پیشانی و هم مقعّر بودن پیشانی به طور همزمان دیده می‌شود که در این صورت، متخصّصان زیبایی هلدینگ سلامت و زیبایی دکتر اکبری با بررسی‌های دقیق تصمیم می‌گیرند که از نوع اصلاح کاهشی و یا پر کردن با سیمان استخوانی و یا با ترکیب هر دو، به فرم و شکل‌ایده‌آل برسند.

تراش استخوان ابرو و لیفت شقیقه

بعضی از بهجویان دارای افتادگی دم ابرو هستند که باعث می‌شود زیبایی چشم و قاب صورت دیده نشود، به همین دلیل به سراغ لیفت شقیقه می‌روند. همچنین افرادی که دارای هر دو مشکل یعنی افتادگی دم ابرو و برجستگی استخوان ابرو هستند کاندید مناسبی برای انجام همزمان این دو عمل هستند.

بهترین دکتر برای تراش استخوان ابرو

دکتر سامان طهماسبی و دکتر مهدی احمدی از بهترین جراح‌های پلاستیک هستند و از بهترین دکتر برای تراش استخوان ابرو محسوب می‌شوند که دارای مدرک فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی می‌باشند و همچنین عضو انجمن بین المللی جراحان پلاستیک و زیبایی هستند.

عوارض جراحی تراش استخوان ابرو

  • درد
  • تورّم
  • سردرد
  • بی‌حسی در ناحیه‌ی تحت عمل
  • آسیب به سینوس فرونتال
  • دوبینی
  • عدم تقارن بین دو ابرو

هزینه‌ی تراش استخوان ابرو

پس از مشاوره در هلدینگ سلامت و زیبایی دکتر اکبری، متخصّصان زیبایی نوع و هزینه‌ی تراش استخوان ابرو را به شما اعلام خواهند کرد. جهت مشاوره نزد متخصصات کلینیک رز طلایی دکتر اکبری به صفحه رزرو نوبت وارد شوید.