لیفت صورت یا ریتیدکتومی روشی مرسوم برای جوانسازی صورت به خصوص در ناحیه‌ی گردن و فک است.
تصوّر کنید صورت را به سه قسمت تقسیم کنیم در این تقسیم ثلّث اول، چشم ابرو و پیشانی است. ثلّث دوم، صورت وگونه است و ثلّث آخر، فک غبغب و گردن است.
برای جوانسازی صورت اگر مرحله به مرحله پیش رویم، برای قسمت اول از لیفت پیشانی و شقیقه استفاده می‌شود، برای قسمت دوم لیفت گونه و در آخر، لیفت صورت انجام می‌شود.
لیفت صورت برای بانوان و آقایانی انجام می‌گیرد که دچار افتادگی پوست در قسمت پایین‌تر صورت شدند، پس در نتیجه با لیفت صورت نباید انتظار جوانسازی و بالا بردن کل پوست صورت را داشت. همچنین لیفت صورت هیچ تأثیری بر چشم، ابرو و پیشانی ندارد.

انواع لیفت صورت و گردن

لیفت صورت و گردن با نخ

نخ به کمک سوزنی، از زیر و یا پشت گوش به سمت فک قرار می‌گیرد و پزشک بعد از انجام کشیدگی‌های لازم، انتهای نخ را می‌برد. این مراحل با بی‌حسی انجام می‌شود. و ماندگاری آن بین ۱ الی ۳ سال خواهد ماند.

لیفت صورت و گردن با جرّاحی

در این جرّاحی با برش دادن قسمت‌هایی از صورت، چربی اضافه ناحیه گردن، افتادگی کنار گوش و همچنین فک بالا کشیده می‌شود. بعضی از متخصّصان با بیهوشی و بعضی با بی‌حسی این عمل را انجام می‌دهند. ماندگاری این روش به جنس پوست فرد بستگی دارد امّا عموماً، دائمی است.

چرا لیفت صورت و گردن انجام بدهیم؟

  • جوانسازی ناحیه فک
  • جوانسازی گردن
  • جوانسازی پوست
  • رفع چروک خط غم و اندوه

چه کسانی باید لیفت صورت و گردن انجام دهند؟

  • افراد ۴۵ سال به بالا
  • افرادی که دچار افتادگی در ناحیه‌ی گردن هستند.
  • افرادی که دچار افتادگی پوست در قسمت فک هستند.

عوارض لیفت صورت و گردن

اگر لیفت صورت با نخ انجام گیرد، حداقل عوارض مانند درد و ورم خواهد داشت. امّا زمانی که لیفت صورت و گردن با جرّاحی انجام می‌شود با توجّه به این که با تیغ جراحی این عمل انجام می‌شود ممکن است عوارض‌های بیشتری داشته باشد که عبارتند از:

- کبودی: با توجّه به این که در صورت برش‌هایی انجام می‌شود، بدیهی است که در ناحیه‌های مورد نظر خون مردگی و یا کبودی دیده می‌شود.
- ورم: ورم و درد نیز بعد از این قبیل جرّاحی امری طبیعی است.
- بی‌حسّی: با توجّه به این‌که این جرّاحی در قسمت فک، غبغب و گردن انجام می‌شود، ممکن است عصب‌ها تا مدّتی به خوبی عمل نکنند و دچار گِزگِز شدن یا بی‌حسی در منطقه‌های مورد نظر رخ دهد.
- عفونت: در تمام عمل‌های جرّاحی اگر مراقبت‌های بهداشتی انجام نشود امکان عفونت وجود دارد.

هزینه لیفت صورت و گردن

با توجّه به این‌که لیفت صورت و گردن به روش‌های گوناگونی انجام می‌گیرد، پس از مشاوره با متخصّصان هلدینگ سلامت و زیبایی دکتر اکبری، هزینه‌ی لیفت صورت اعلام خواهد شد. برای ارتباط با ما کلیک کنید.