لیفت شقیقه عملی زیبایی است که به معنی بالا بردن شقیقه‌ها است. همین امر سبب می‌شود گوشه‌ی خارجی ابرو‌ها بالا بروند و ظاهر پیشانی و اطراف چشم بهبود یابد.

با افزایش سن، الاستین پوست کاهش می‌یابد در نتیجه ابرو‌ها و پیشانی به سمت پایین کشیده می‌شود، به همین علت بسیاری از این روش برای بهبود ظاهر خودت استفاده می‌کنند. همچنین بعضی نیز به دلیل کم بودن فاصله چشم و ابرو، لیفت شقیقه یا ابرو انجام می‌دهند.

انواع لیفت شقیقه

لیفت شقیقه به دو دسته لیفت شقیقه بدون جراحی و لیفت شقیقه با جراحی تقسیم می‌شود.

روش‌های لیفت شقیقه بدون جراحی عبارتند از:

  • لیفت شقیقه با نخ
  • لیفت شقیقه با بوتاکس
  • لیفت شقیقه با دستگاه پلاسماجت

روش‌های لیفت شقیقه با جراحی همانطور که از نام آن پیداست به روش جراحی انجام می‌شود، که به دو نوع جراحی لیفت شقیقه و لیفت شقیقه آندوسکوپیک تقسیم می‌شود.

لیفت شقیقه با نخ

در روش لیفت شقیقه با نخ به وسیله نخ لیفتینگ، پوست ناحیه شقیقه به بالا کشیده و دوخته می‌شود. این نخ‌های قابل جذب وارد پوست می‌شود وپوست شما را می‌کشد. ماندگاری لیفت شقیقه با نخ، از ۱ سال الی ۳ سال باقی می‌ماند. روش لیفت شقیقه با نخ، اغلب به مراجعانی پیشنهاد داده می‌شود که دچار افتادگی شدید ابرو و پیشانی نیستند. لیفت شقیقه با نخ یکی از روش‌های کم تهاجم و ایمن به شمار می‌آید.

لیفت شقیقه با بوتاکس

همانطور که پیداست این روش به وسیله بوتاکس در قسمت‌های دور چشم و نزدیک به دم ابرو انجام می‌شود. این روش در مقایسه با روش لیفت با نخ، کمتر تغییر ایجاد می‌کند و از نظر زمانی موقتی‌تر است و بین ۶ الی ۱۲ ماه ماندگاری دارد.

لیفت شقیقه با بوتاکس یک نوع لیفت شقیقه بدون جراحی محسوب می‌شود. در روش لیفت شقیقه بدون جراحی یا بوتاکس تاثیر کمتری به چشم می‌آید و همچنین ماندگاری لیفت شقیقه بدون جراحی کمتر از 1 سال خواهد بود.

لیفت شقیقه با دستگاه پلاسماجت

با استفاده از دستگاه پلاسماجت، پلاسما به سطح پوست در قسمت شقیقه فرستاده می‌شود و با ایجاد و انتقال انرژی، ساختار کلاژن افزایش می‌یابد و باعث جوانسازی در قسمت شقیقه می‌شود و همین باعث بالا کشیدن ابرو و شقیقه می‌شود. ماندگاری آن به پوست، تعداد جلسات و متخصص مربوط می‌شود.

روش لیفت شقیقه با دستگاه پلاسماجت، یک نوع لیفت شقیقه بدون جراحی تلقی می‌شود. لیفت شقیقه با دستگاه پلاسماجت مانند لیفت شقیقه با بوتاکس، تاثیر زیادی نمی‌گذارد و برای افرادی مناسب است که افتادگی شدید ندارند و یا می‌خواهند دُم ابرو به مقدار کمی به بالا برود.

لیفت شقیقه با جراحی

در روش لیفت شقیقه با جراحی ( کلاسیک) با استفاده از برش‌های کوچک در محدوده ابرو، بافت را پوستی را تنظیم کرده، پوست اضافه را جدا کرده و بخیه می‌زنند. در لیفت شقیقه با جرّاحی کلاسیک از بی‌حسی استفاده می‌شود و طول زمان این جراحی از ۱ ساعت الی ۲ ساعت متغیّر است. ماندگاری لیفت شقیقه با جراحی کلاسیک، دائمی است و با روند پیریِ فرد تغییر خواهد کرد.

لیفت شقیقه به روش آندوسکوپیک

لیفت ابرو با کشیدگی عضلات از طریق دو بُرش به اندازه‌ی تقریبی کمتر از یک سانتی‌متر انجام می‌شود که به وسیله‌ی دستگاه آندوسکوپ و سایر ابزارهای مخصوص، جرّاح متخصّص عضلات را مورد بررسی قرار می‌دهد و لیفت (بالا بردن) و تغییرات مورد نیار را به کمک این روش انجام می‌دهد.

امروزه بسیاری از متخصّصان، جراحی لیفت شقیقه را به روش آندوسکوپیک انجام می‌دهند زیرا جراحی لیفت شقیقه به روش آندوسکوپیک روشی دقیق است. دقّت بالا در لیفت شقیقه به روش آندوسکوپیک باعث شده است که این روش محبوبیت چشم‌گیری در بین افراد پیدا کند.

ماندگاری جراحی لیفت شقیقه به روش آندوسکوپیک دائمی است. این روش به کمک بیهوشی عمومی انجام می‌گیرد.

افراد مناسب لیفت شقیقه

  • افرادی که دچار افتادگی ابرو هستند.
  • افرادی که افتادگی انتها ابرو دارند.
  • افرادی که به دنبال زیبایی و لیفت ابرو هستند.
  • افراد بالای ۲۳ سال

مراقبت های بعد از عمل لیفت شقیقه

پس از انجام لیفت شقیقه حتما باید به دستورالعمل‌هایی که متخصص به شما توصیه می‌کند، عمل کنید. مراقبت‌های بعد از عمل لیفت شقیقه عبارتند از:

  • استفاده از پماد‌هایی توصیه شده توسط متخصص
  • بالا نگه داشتن سر
  • نداشتن فعالیت‌های سنگین، تا 1 هفته بعد از لیفت شقیقه
  • بلند نکردن اجسام سنگین، تا 1 هفته بعد از لیفت شقیقه

عوارض لیفت شقیقه

لیفیت شقیقه یا ابرو با بوتاکس و پلاسماجت کمترین عوارض و یا هیچ عوارضی ندارد. لیفت شقیقه با جراحی، می‌تواند بیشترین عوارض را داشته باشد، که اگر در کلینیک‌های معتبر مانند کلینیک رز طلایی انجام شود، عوارض و خطرات به حداقل می‌رسد.
واکنش‌های التهابی: درد، تورم و قرمزی در منطفه عمل ممکن است پس از لیفت شقیقه با جراحی و یا لیفت شقیقه با نخ رخ دهد، البته که پس از اکثر جراحی‌ها این مورد طبیعی است اما در صورت خونریزی باید به متخصص سریعاً مراجعه شود.
آسیب به عصب‌ها: اگر عمل در نزد متخصص انجام نشود، ممکن است به عصب آن قسمت آسیب وارد شود حتی دچار بی‌حسی و یا تغییراتی شود که مطلوب نمی‌باشد.
تحریک چشم: در برخی ممکن است بدلیل کشیدگی شقیقه و چشم، چشم دچار خشکی شود و یا حتی حساس به نور شود که موقتی است.
عفونت: ریسک عفونت در محل جراحی وجود دارد، که ما رعایت بهداشت این ریسک نیز به حداقل می‌رسد.

ماندگاری لیفت شقیقه

لیفت شقیقه با جراحی، ماندگاری دائم دارد. همانطور که گفتیم لیفت شقیقه به 5 روش اصلی انجام می‌گیرد. لیفت شقیقه با جراحی ماندگاری دائم دارد چرا که قسمتی از گوشت و پوست برداشته می‌شود و در آخر بنابر فُرم مناسب، بخیه می‌شود در نتیجه پس از جوش خوردن پوست، دیگر حالت چشم تغییر نخواهد کرد.

بطور کلی ماندگاری لیفت پیشانی به صورت زیر است:

  • ماندگاری لیفت پیشانی با جراحی: دائمی
  • ماندگاری لیفت پیشانی به روش آندوسکوپیک: دائمی
  • ماندگاری لیفت پیشانی با نخ: 1 الی 3 سال
  • ماندگاری لیفت پیشانی با بوتاکس: 6 الی 12 ماه
  • ماندگاری لیفت پیشانی با پلاسماجت: 6 ماه الی 2 دوسال

هزینه لیفت شقیقه

با توجه به اینکه لیفت شقیقه از روش‌های متفاوتی برخوردار است، بعد از مشاوره با پزشکان متخصص کلینیک رز طلایی دکتر اکبری، قیمت این عمل اعلام خواهد شد. برای اطلاع بیشتر کلیک کنید.

لیفت شقیقه بهتر است یا لیفت ابرو

نام دیگر لیفت شقیقه، لیفت ابرو هست و تفاوتی با یگدیگر ندارند. لیفت ابرو همان لیفت شقیقه است و هیچ تفاوتی در روند و نتیجه با یکدیگر ندارند.

لیفت شقیقه دکتر طهماسبی

دکتر سامان طهماسبی یکی از بهترین متخصصان پوست هستند، که در انجام لیفت شقیقه بسیار ماهر و حاذق می‌باشند و با انجام لیفت شقیقه به بهترین نحو، توانستند رضایت تمام بهجویان را کسب کنند و همچنین شهرت بالایی در زمینه لیفت شقیقه پیدا کنند.

دکتر سامان طهماسبی از بهترین متخصصان زیبایی ایران هستند و در کلینیک رز طلایی دکتر اکبری حضور دارند.

آیا لیفت شقیقه دائمی است؟

جراحی لیفت شقیقه دائمی است، اما بقیه روش‌ها ماندگاری متفاوت دارند، برای مثال در روش بوتاکس مدت زمان ماندگاری ۶ ماه الی ۱ سال است، ماندگاری لیفت شقیقه با نخ هم ۱ الی ۳ سال می‌باشد. پس اگر می‌خواهید لیفت شقیقه شما دائمی باشد، از روش لیفت شقیقه با جراحی استفاده کنید. اما اگر اطمینان کامل ندارید و یا از انجام جراحی رضایت ندارید به شما لیفت شقیقه با نخ را پیشنهاد می‌کنیم.

آیا لیفت شقیقه درد دارد؟

لیفت شقیقه همانطور که در بالا ذکر کردیم، انواع گوناگونی دارد. اگر لیفت شقیقه با جراحی یا با نخ باشد، قسمت مورد نظر را بی‌حس می‌کنند، و بطور طبیعی شاید ۱ الی ۲ روز دچار درد کمی در آن ناحیه شوید، که موقتی خواهد بود.


آیا عمل‌های دیگر نیز می‌توان همراه با لیفت شقیقه انجام داد؟

بله،بسیاری از مراجعین علاوه بر لیفت شقیقه، لیفت گونه و یا لیفت پیشانی و یا تراش استخوان پیشانی را نیز انجام می‌دهند که بسیار مرسوم است و جزء عمل‌های ترکیبی قرار می‌گیرد.

آیا لیفت شقیقه محدودیت سنی دارد؟

بله، ترجیح بر این است که حداقل سن ۲۳ الی ۲۴ سال باشد، زیرا که بعضی از متخصصان بر این باورند که حتی تا سن ۲۴ سالگی استخوان‌ها قابل تغییر و رشد هستند.

اگر اطمینان به جراحی لیفت شقیقه نداشتیم، چه کنیم؟

اگر اطمینان ندارید، پیشنهاد می‌شود از کم اثرترین نوع لیفت، یعنی لیفت با بوتاکس یا با دستگاه پلاسما جت استفاده نمایید.