«اندولیفت» چیست؟

«اندولیفت» چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی، جوانسازیِ صورت بسیار آسان‌تر از چیزی شده است که می‌توان متصوّر شد! همان‌طور که می‌دانید، روش‌های زیادی برای زیباتر و جوانتر شدنِ پوستِ صورت وجود دارد. یکی از این روش‌ها که از تکنولوژیِ لیزر بهره می‌برد، «اندولیفت» می‌باشد. روشی موثّر و با حدّاقل تهاجم و خطر.
با ما همراه باشید تا کمی بیشتر به این روش نوینِ جوانسازی بپردازیم…

دستگاه «اندولیفت» از پرتویِ لیزر، با طولِ موج ۱۴۷۰ نانومتر بهره می‌برد که نوعی اشعه‌ی مادون قرمز می‌باشد. این طولِ موج نور اثر بسزایی بر سلول‌های چربی دارد.
انجام «اندولیفت» باعث تحریک بافت‌‌های عمقیِ درم جهت ساخت کلاژن‌‌های جدید و به منظور کاهش افتادگی و سفت‌‌سازیِ پوست انجام می‌شود.

برای انجام «اندولیفت»، در ابتدا پزشک متخصّص یک فیبر نوری نازک را وارد پوست می‌کند. البتّه باید بگوییم جای نگرانی نیست! این فیبر نوری به قدری نازک می‌باشد که به هیچ عنوان نیازی به سوراخ کردن و یا بُرش آن ناحیه نیست.
بعد از این که فیبر نوری حدّ فاصلِ درمِ عمقی و بافت چربی قرار گرفت لیزر مادونِ‌قرمز به آن ناحیه تابانده می‌شود.


مزایای اندولیفت چیست؟

عملکرد «اندولیفت» بدین صورت است که با تاباندن لیزر به ناحیه‌ی مورد نظر، باعث بازسازیِ عروقِ پوست، شادابی و بهبودِ ساخت و ساز سلولی پوست می‌شود. بنابراین می‌توان گفت در این روش درمانی علاوه بر کانتورینگ (زاویه‌سازی) صورت منجر به شادابی وبهبود کیفیت پوست نیز می‌شود.
جالب است بدانید که اگر در برخی افراد تجمّع بافت چربی سبب افتادگی و شل شدن پوست فرد شده باشد، این متُدِ درمانی با اثرگذاری روی این سلول‌ها و حذف آن‌ها سبب استحکامِ پوست و لیفت در ناحیه‌ی مورد نظر می‌شود.
از دیگر مزایایی که این روش درمانی به همراه دارد، با کم‌ترین تهاجم، نتیجه‌ای شبیه به جرّاحیِ لیفت برای بهجو در بر دارد. این روش برخلاف جرّاحی لیفت صورت، بدون بیهوشی و بستری شدن صورت می‌پذیرد. لازم به ذکر است که «اندولیفت» هیچ‌گونه جای اسکار و بخیه باقی نمی‌گذارد.

 

ماندگاری اندولیفت چقدر می‌باشد؟

در مورد مدّت زمانِ ماندگاری این روش درمانی باید بگوییم مانند سایر روش‌های درمانی-زیبایی، ماندگاری «اندولیفت» نیز در افراد متفاوت است و بستگی به نوع پوست، سرعتِ روند پیریِ پوست، وضعیّتِ بدن، میزان و نوع مشکلات پوستی کاندیدِ انجامِ این روش درمانی دارد.

 

مدّت زمان انجام اندولیفت چقدر است؟

به طور کلی مدّت زمان انجام «اندولیفت» برای یک قسمت از صورت فقط ۵ دقیقه‌ زمان می‌برد. برای «اندولیفت» کلِ صورت نیز نهایتاً ۳۰ دقیقه زمان لازم است.

 

نتایج اندولیفت چقدر بعد از انجام آن قابل مشاهده است؟

برای مشاهده‌ی آثار مثبت «اندولیفت» به کمی زمان و صبر نیاز دارید. از آنجایی که عملِ کلاژن‌سازی و احیای سلول‌های پوستی نیازمند زمان هستند، برای مشاهده‌ی بهترین نتیجه‌ی «اندولیفت» در ناحیه‌ی انجام شده، ۶ ماه بعد از انجام آن می‌باشد.

 

آیا «اندولیفت» عوارض جانبی دارد؟


تا به این لحظه هیچ‌گونه عارضه‌ی جانبیِ جدّی و عُمده‌ای در مورد این روش درمانی گزارش نشده است. فقط ممکن است در برخی افراد در محلِ ورود فیبر نوری شاهد کمی تورّم و کبودی باشیم. البتّه جایِ نگرانی نیست، این تورّم و کبودیِ احتمالی بعد از ۲ الی ۳ روز به صورتِ کامل برطرف می‌شود.

 

«اندولیفت» نیاز به چه مراقبت‌هایی دارد؟


- این روش درمانی نیاز به مراقبت خاصی ندارد و فقط استفاده از داروها و کرم‌های تجویز شده توسّط پزشک متخصّص الزامی است.
- از مصرف الکل و دخانیات به مدت ۳ روز بعد از درمان اجتناب کنید.
- استفاده از لوازم آرایشی و آرایش کردن هم به مدت ۲۴ ساعت ممنوع می‌باشد.


در نهایت هم باید به این نکته اشاره کنیم که انتخابِ پزشک متخصّص و باتجربه در انجام «اندولیفت» برای اخذ نتیجه‌ی هر چه بهتر دقّت کنید چرا که سابقه و اعتبار پزشک در این روش درمانی بسیار بسیار حائز اهمّیت می‌باشد!

اگر همچنان سوالی درباره‌ی «اندولیفت» دارید، در قسمت نظرها سؤالتان را بنویسید تا در اوّلین فرصت پاسخگوی شما باشیم.

اگر نظر یا سوالی درباره ی «اندولیفت» چیست؟ دارید، خوشحال می شویم آن را به اشتراک بگذارید.
برای ایجاد نظر یا پرسش جدید اقدام به ورود / ثبت نام فرمایید.