جرّاحی لیفت ابرو، مزایا و معایب آن

جرّاحی لیفت ابرو، مزایا و معایب آن

اگر به دنبال تغییری بزرگ امّا با یک جرّاحیِ جزئی هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید…

با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. آسیب‌های ناشی از نورِ خورشید باعث تضعیف پوست پیشانی و نیروی جاذبه نیز منجر به افتادگیِ ابروهای شما می‌شود. نتیجه‌ی این آسیب‌ها ایجاد چین و چروک در پیشانی و اطراف چشم، شُلی و افتادگی ابروها است.  لیفت ابرو یکی از تکنیک‌های جرّاحی زیبایی برای تغییر موقعیّت ابروها بر روی پیشانی، کاهش چین و چروک و جوان‌تر شدنِ چهره‌ی شماست. می‌توان گفت جرّاحی لیفت ابرو در افرادی که به دلیل افتادگی ابروها چهره‌ی جدّی، خسته و عصبانی پیدا کرده‌اند حکم معجزه دارد!

رفع شُلی و افتادگی ابروها در طرفین صورت برای دستیابی به نتایجی ماندگار و بلند مدّت از اهداف اصلیِ انجام این عمل است. البتّه که لیفت ابرو صرفاً به روش جرّاحی انجام نمی‌پذیرد.

به طور کلّی سه روش برای لیفت ابرو وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

لیفت ابرو به روش طبیعی

برای لیفت ابرو به صورت طبیعی، روش‌های بسیاری وجود دارد که شامل تمرینات ورزشی صورت، ماساژ، روغن‌تراپی و... می‌باشد. البتّه لازم به ذکر است که لیفت ابرو به روش‌های طبیعی نیازمند استمرار و صرف مدّت زمان زیادی برای پدیدار آمدن نتایج مطلوب هستند.

لیفت ابرو بدون جرّاحی

بدیهی است که این روش، یک روش غیرتهاجمی است و برای افرادی است که کاندید مناسبی برای جرّاحی نمی‌باشند و یا به دنبال ترمیم افتادگی ابروهای خود هستند. گزینه‌های غیرجرّاحی شامل انواع بوتاکس، فیلرها، لیزر و یا استفاده از فناوری اندولیفت (لینک وبلاگ اندولیفت) می‌باشند. هر یک از این موارد بدون صرف هزینه‌ی بالا و در کمترین زمان انجام پذیرد و نتایج مطلوبی را به شما ارائه دهد. معمولاً افراد بیشتری کاندید انجام این فرایند هستند، به ویژه افرادی که مشکلات سلامتی دارند و بدن آن‌ها تحمّل داروی بیهوشی و اتاق عمل را ندارد.

برای کسب اطّلاعات بیشتر ومشاوره رایگان کلینیک تخصّصی پوست و مو هلدینگ سلامت و زیبایی دکتر اکبری می‌توانید از طریق این‌ لینک اقدام نمایید.

لیفت اندوسکوپیک ابرو به روش جرّاحی

در این روش، شُلی و افتادگی قسمت بالایی ابرو برطرف می‌شود. همچنین ابروها کمی به سمت بالا و بیرون کشیده خواهند شد. لذا می‌توان ابروهای افتاده را به حالت اوّلیه‌ی خود بازگرداند. طبیعتاً با لیفت ابرو چین چروک‌های پیشانی، اطراف چشم و ابرو به میزان قابل توجّهی کمتر و حتّی در اکثر افراد به طور کامل رفع خواهد شد. این عمل در برخی افراد می‌بایستی به همراه تراش استخوان ابرو که برای رفع برجستگی استخوان آن قسمت می‌باشد، انجام پذیرد تا نتیجه‌ی بهتری از این عمل حاصل گردد.

در عمل جرّاحی لیفت ابرو بُرش‌ها در موی سر ایجاد می‌شود که پس از بهبودی کامل جای زخم‌ها قابل مشاهده نباشد. البتّه اگر فرایند جرّاحی به درستی و توسّط جرّاحی حاذق انجام پذیرد، جای بخیه و زخم‌ها پس از بهبودیِ کامل به سختی قابل مشاهده خواهند بود. البتّه پیروی از دستورالعمل‌های دقیق پزشک هم در مورد مراقبت‌های قبل و بعد از عمل نیز بسیار حائز اهمّیت است. یک جرّاح ماهر لیفت ابروی شما را مطابق با مشخّصات دقیق آناتومی صورتِ شما تنظیم می‌کند. او سال‌ها تجربه را در اتاق عمل به عرصه‌ی نمایش می‌گذارد. جرّاح شما ظاهری بسیار طبیعی و متناسب با صورت شما ارائه می‌دهد و مزیّت اصلیِ گزینه‌ی جرّاحی در همین است. بسیاری از مردم نتایج جرّاحی را طبیعی‌تر از سایر روش‌ها می‌بینند.

مزایای لیفت ابرو

اگر جلوی آینه بایستید و انتهای ابروهایتان (دُم ابروها) را به سمت بالا و بیرون بکشید، تاثیر شگفت‌انگیز این جرّاحی را در لحظه خواهید دید. با این حال عمده مزایای این جرّاحی عبارتند از:

  1.  ایجاد ظاهری شاداب‌تر، جوان‌تر و دوستانه‌تر در افراد.
  2. رفع افتادگی پلک‌ها جهت زیبایی و در برخی افراد که باعث اختلال در بینایی آن‌ها شده است.
  3. کاهش و رفع کامل (در اکثر افراد) چین و چروک‌های عرضی روی پیشانی.
  4. کاهش و رفع کامل (در اکثر افراد) چین و چروک‌های اطراف چشم.
  5. ماندگاری دائمی نسبت به سایر روش‌ها (با افزایش سن و روند پیری در افراد دچار تغییر خواهد شد).
  6. به دست آمدن نتایجی طبیعی‌تر نسبت به سایر روش‌ها.

 

معایب لیفت ابرو

این جرّاحی اگر به درستی انجام شود، تقریباً هیچ عیب و ایرادی در بر نخواهد داشت. در این عمل این نکته بسیار مهم است که قوس ابرو به طور طبیعی و خمیده حفظ شود. همانطور که می‌دانید هر عمل جرّاحی ممکن است عوارض و خطرات مربوط به خود را داشته باشد، امّا در روش‌های کم‌تهاجمی و یا طبیعی، لیفت ابرو تقریباً هیچ خطری برای زیبایی و سلامتی افراد ندارد.

آیا جرّاحی لیفت ابرو عوارض دارد؟

از شایع‌ترین عوارض این جرّاحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورم
  • کبودی
  • عفونت
  • بی‌حسی
  • خونریزی
  • باقی ماندن جای زخم
  • ناهمواری یا فرورفتگی جای بخیه
  • آسیب عصبی
  • عدم تقارن
  • واکنش به داروی بیهوشی
  • محدود شدن حرکت ابرو
  • خارش پوست پیشانی یا سر
  • ریزش مو در اثر آسیب به فولیکول‌های مو ناشی از برش‌ها

بهتر است بدانید که اگر فرایند این جرّاحی طبق موازین علمی، فنّی، بهداشتی و البتّه توسّط جرّاحی باتجربه صورت پذیرد، شاهد عدم بروز این عوارض در افراد بعد از جرّاحی خواهیم بود. پدیدار شدن این عوارضِ احتمالی در افراد بنا به شرایط بدنی و مراقبت‌های بعد از عمل نیز متفاوت است.

لزوماً قرار نیست این عوارض (که عموماً با درصد وقوع بسیار پایین می‌باشند) شامل حال تمامی متقاضیان این جرّاحی باشد.

ماندگاری جرّاحی لیفت ابرو تا چه مدّت است؟

اگر این عمل به درستی و توسّط جرّاح با تجربه‌ای انجام شود، می‌توان گفت ماندگاری آن دائمی است. البتّه با گذشت زمان و روند پیریِ پوست همانند سایر اعضای بدن دست‌خوشِ تغییر خواهد شد که در این صورت افراد می‌توانند با مشورت پزشک خود مجدّداً این عمل را تکرار نمایند. اگر بخواهیم به طور متوسّط عددی را به میزانِ ماندگاری این روش اختصاص دهیم، می‌توان گفت جرّاحی لیفت ابرو بین ۵ تا ۱۰ سال در افراد ماندگاری دارد.

با توجّه به این توضیحات، روش‌های کم‌تهاجمی معمولاً نصف این مدّت زمان ماندگاری خواهند داشت. روش‌های طبیعی نیز مادامی که مراقبت‌ها و روتین‌های روزانه‌ی فرد برقرار باشد، ماندگارند. البتّه این مدّت زمان با نوع پوست و سبک زندگی افراد رابطه‌ی مستقیم دارد.

 

آیا جرّاحی لیفت ابرو درد دارد؟ میزان آن چقدر است؟

بله، بدیهی است که فرد پس از انجام این عمل مانند سایر اعمال جرّاحی متوجّه درد در ناحیه‌ی جرّاحی خواهند شد. امّا در پاسخ به این سوال که «میزان درد چقدر است؟» نمی‌توان یک جواب کلّی برای همه‌ی افراد ارائه کرد، چرا که آستانه‌ی تحمّلِ درد هر فرد با دیگری متفاوت است.

 

و کلام آخر...

برای انتخاب یک جرّاح ماهر، متخصّص و معتبر ضمن تحقیقات بسیار، در اوّلین جلسه‌ای که با او گفت‌وگو می‌کنید، درباره‌ی تخصّص و تجربه‌‌‌ی او بپرسید. همچنین نمونه‌ی جرّاحی‌هایی که او پیش‌تر انجام داده است را از او جویا شوید.

همچنین با بهجویانی که قبل از شما تجربه‌ی این عمل را با جرّاح مورد نظر شما داشتند مشورت کنید و نظر آن‌ها را در این‌باره بپرسید.

در نهایت بهترین گزینه برای انجام لیفت ابرو جرّاحی است که تخصّص او جرّاحیِ لیفت ابرو باشد. بدین معنی که در انجام این کار سابقه و تجربه‌ی زیادی داشته باشد.

اگر برای انجام این عمل جرّاحی نیاز به مشاوره‌ی رایگان با مشاوران «هلدینگ سلامت و زیبایی دکتر اکبری» داشتید، می‌توانید از قسمت‌های رزرو نوبت و یا درخواست تماس اقدام فرمایید.

همچنین برای مشاهده‌ی نمونه جرّاحی‌های پزشکانِ مجموعه می‌توانید از گالری سایت و یا صفحه‌ی اینستاگرامی «هلدینگ سلامت و زیبایی دکتر اکبری» بازدید فرمایید.

اگر نظر یا سوالی درباره ی جرّاحی لیفت ابرو، مزایا و معایب آن دارید، خوشحال می شویم آن را به اشتراک بگذارید.
برای ایجاد نظر یا پرسش جدید اقدام به ورود / ثبت نام فرمایید.