لیزر CO2 فرکشنال در مقابل لایه بردارهای شیمیایی

لیزر CO2 فرکشنال در مقابل لایه بردارهای شیمیایی

لیزر CO2 فرکشنال

لیزر CO2 فرکشنال، روش نوین لایه برداری پوست است که علاوه بر جوانسازی و تحریک کلاژن سازی در پوست، اسکار‌های آکنه و لکه‌های ناشی از خورشید و افزایش سن را از بین می‎برد.

در روش لیزر CO2 فرکشنال که روش کم تهاجمی برای جوانسازی پوست است، با تاباندن نور مادون قرمز و تخریب لایه سطحی پوست به کمک حرارت، کلاژن سازی پوست تحریک می‌شود تا الاستین در پوست ایجاد شود و بافت‌های همبند تازه ای ساخته شود. نتیجه ساخت بافت‌های همبند تازه بر پوست، داشتن پوستی نو است.

لیزر CO2 فرکشنال، روشی ایمن است که هر فردی که پوست بسیار حساسی ندارند، می‌تواند از این روش استفاده کند.

جالب است بدانید کیم کاردشیان در مصاحبه‌های مربوط به زیبایی و جوانی خود گفته است که از روش لیزر CO2 فرکشنال برای جوانسازی پوست استفاده کرده است و این روش را به همه زیباجویان توصیه می‌کند.

لایه بردارهای شیمیایی

امروزه لایه بردارهای شیمیایی وارد سبد خرید بسیاری از زیباجویان شده و توانسته با اثرات مثبتی که بر پوست می‌گذارد، محبوب شوند. اما لایه بردارهای شیمیایی واقعا از چه ساخته شدند و عملکرد آن‌ها چگونه است؟

لایه بردارهای شیمیایی از چه موادی ساخته شدند؟

بطورکلی لایه بردارهای شیمیایی از یک سری ترکیبات شیمیایی قوی که عموماً از نوع اسیدها هستند، ساخته می‌شوند که می‌توانند بنابر قدرتی که دارند که لایه برداری سطحی و یا عمیقی بر پوست انجام دهند.

برای مثال برند اوردینری توانسته لایه بردارهای محبوبی که تاثیر مثبتی بر پوست می‌گذارند را در بازار جهانی ارائه کند.

سرم لایه بردار پیلینگ سلوشن AHA و BHA اوردینری، سرم لایه بردار لاکتیک اسید %10 اوردینری و سرم لایه بردار ماندلیک اسید اوردینری ۱۰درصد از محبوب‌ترین و بهترین لایه بردارهای شیمیایی هستند که بنابر اسیدهای موجود در این سرم‌ها، اثرگذاری متفاوتی بر پوست خواهند گذاشت.

لایه بردارهای شیمیایی چگونه عمل می‌کنند؟

لایه بردارهای شیمیایی با از بین بردن لایه سطحی پوست، کلاژن سازی را تحریک می‌کنند تا پوست خود را ترمیم کند و دوباره لایه سطحی نویی بسازد.

مزایا و معایب لایه بردارهای شیمیایی

لایه بردارهای شیمیایی مانند هر ماده‌ای ممکن است علاوه بر مزایا، معایبی هم داشته باشد که در ادامه برای شما خواهیم گفت.

مزایا لایه بردارهای شیمیایی

  • بهبود بافت پوست
  • کوچک کردن منافذ
  • کلاژن سازی
  • از بین بردن لکه‌های صورت
  • یک رنگسازی پوست

معایب لایه بردارهای شیمیایی

  • التهاب
  • واکنش آلرژیک
  • آسیب به بافت پوست
  • از بین رفتن سد دفاعی پوست
  • نازک شدن پوست

توجه داشته باشید که این لایه بردارها برای مدت محدود مناسب هستند و با استفاده دائم از این لایه بردارهای شیمیایی، ضررهای شدید به پوست وارد خواهید کرد.

لیزر CO2 فرکشنال یا لایه بردارهای شیمیایی؟

لیزر CO2 فرکشنال و لایه بردارهای شیمیایی، هردو لایه برداری پوست را انجام می‌دهند اما می‌خواهیم ببینیم کدام روش می‌تواند بهتر و عمقی عمل کند.

در انتها باید یادآور شد که هردو روش بسیار محبوب و تاثیرگذار هستند اما شما باید با توجه به نیاز پوست خود، یکی از روش‌ها را انتخاب کنید.

اگر نظر یا سوالی درباره ی لیزر CO2 فرکشنال در مقابل لایه بردارهای شیمیایی دارید، خوشحال می شویم آن را به اشتراک بگذارید.
برای ایجاد نظر یا پرسش جدید اقدام به ورود / ثبت نام فرمایید.