کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یا درمان با کربوکسی، یک روش غیر جراحی و کم تهاجمی است که با تزریق گاز کربن دی اکسید (CO2) به ناحیه مورد نظر، می‌تواند گردش خون را در ناحیه ای که کربوکسی بر آن انجام داده شده است را افزایش دهد.

کربوکسی عموماً برای رفع تیرگی زیر چشم، سلولیت و ترک‌های پوستی کاربرد دارد و توانسته تاثیر بالایی بر این مشکلات ذکر شده، بگذارد.

دستگاه کربوکسی از سه جز اصلی مخزن کربن دی اکسید، لوله پلاستیکی و فیلتری که ناخالصی‌ها را از بین می‌برد، تشکیل شده است.

عملکرد کربوکسی اینگونه است که از طریق سوزنی که وارد ناحیه مورد نظر می‌شود، کربن دی اکسید وارد ناحیه می‌شود. با ورود یکباره کربن دی اکسید به ناحیه خاص، به مغز هشدار داده می‌شود و مغز در مقابل این هشدار، خون به آن ناحیه می‌فرستد و جریان خون و اکسیژن در ناحیه خاص به کمک کربوکسی افزایش می‌یابد.

نتیجه فرستادن اکسیژن به یک ناحیه، افزایش کلاژن پوست است که این افزایش باعث جوانسازی پوست می‌شود.

کربوکسی تراپی را می‌توان برای نواحی زیر انجام داد:

  • صورت
  • گردن
  • دکلته
  • بازو
  • شکم
  • باسن
  • واژن
  • ران پا

کربوکسی تراپی زیر چشم

زیر چشم یکی از نواحی است که با افزایش سن و خستگی، جریان خون در آن کاهش می‌یابد، در نتیجه گود رفتگی و تیرگی زیر چشم پدید می‌آید. دلیل تیرگی زیر چشم‌ها، تجمع عروق می‌باشد که با انجام کربوکسی تراپی، عروق گشاد می‌شوند و تجمع عروق کاهش یافته، در نتیجه تیرگی زیر چشم را از بین می‌برد و رنگ زیر چشم با بقیه صورت را یکسان می‌کند.

کربوکسی تراپی زیر چشم از بهترین درمان‌های تیرگی زیر چشم است. اما ماندگاری کربوکسی زیر چشم به مواردی مانند داشتن سبک زندگی سلامت، مصرف مناسب آب، استراحت کافی و نداشتن استرس نیازمند است.

کربوکسی تراپی سلولیت

وقتی چربی‌ها در یک ناحیه مانند باسن، ران‌ها و بازو‌ها جمع و متراکم شوند، سلولیت ایجاد می‌شود. این تراکم شدید چربی‌ها در یک ناحیه، با روش‌هایی مانند ماساژ از بین می‌رود اما نیاز به تداوم همیشگی دارد. کربوکسی تراپی سلولیت، یکی از موثرترین روش‌های درمان سلولیت است که با فرستادن کربن دی اکسید به ناحیه مورد نظر، چربی‌ها را می‌شکند و حل می‌کند.

کربوکسی تراپی سلولیت یک روشی است که برای درمان سلولیت، درمان قطعی محسوب می‌شود. برای دائمی کردن آثار کربوکسی تراپی سلولیت باید افزایش وزن و سایز نداشته باشید و با انجام ورزش، چربی‌ها را تا حدی که می‌توانید کنترل کنید. چناچه افزایش وزن داشته باشید، باز ممکن است برای حل چربی در ناحیه ای خاص، نیاز به کربوکسی تراپی سلولیت داشته باشید.

کربوکسی تراپی ترک پوست

ترک‌های پوستی یکی از معضلات بسیاری از افراد است که به دلیل شکست کلاژن پوست به وجود می‌آید. دلیل شکستن کلاژن که منجر به ترک پوستی است می‌تواند یکی از دلایل زیر را داشته باشد:

  • افزایش و کاهش وزن
  • افزایش سایز
  • خشکی پوست
  • ژنتیک
  • بارداری
  • بلوغ

در کربوکسی تراپی ترک پوست، به کمک فرستادن کربن دی اکسید به ناحیه دچار ترک پوستی، کلاژن سازی در ناحیه مورنظر انجام می‌شود و تا حد زیادی ترک‌های پوست به کمک کربوکسی تراپی محو می‌شوند.

در نظر داشته باشید که اگر پس از کربوکسی تراپی و درمان ترک پوستی باز تغییر وزن و یا تغییر سایز داشته باشید، شکست کلاژن پوست تکرار می‌شود و پوست دچار ترک خواهد شد. پس برای دائمی کردن اثر کربوکسی ترک پوست، نوسان وزن و سایز نداشته باشید.

کربوکسی تراپی واژن

با بالا رفتن سن و کاهش کلاژن پوست، واژن هم مانند دیگر اعضا بدن تغییر فرم می‌دهد. این امر برای بسیاری از بانوان ناراحت کننده است و آنان را دچار کمبود اعتماد به نفس می‌کند.

کربوکسی تراپی واژن یکی از روش‌های جوانسازی و رفع تیرگی واژن است. کربوکسی تراپی واژن یکی از روش‌های ایمن و بی خطر برای زیبا سازی واژن است.

در نظر داشته باشید که کربوکسی تراپی واژن که یکی از روش‌های زیباسازی واژن است، نمی‌تواند به اندازه لابیاپلاستی تغییرات در لابیا ایجاد کند.

کربوکسی تراپی برای نعوظ

اختلال نعوظ یکی از مشکلات سخت برای آقایان محسوب می‌شود که به دلایلی مانند افزایش سن، استرس و سبک زندگی ناصحیح و حتی ژنتیک در مردان به وجود می‌آید.

کربوکسی تراپی برای اختلال نعوظ یکی از بهترین راه‌های درمان این معضل است که بدون درد و بی خظر انجام می‌شود.

دلیل اختلال نعوظ، کاهش گردش خون در آن ناحیه می‌باشد. با انجام کربوکسی تراپی گردش خون افزایش می‌یابد، پس کربوکسی تراپی برای اختلال نعوظ یکی از بهترین روش درمانی محسوب می‌شود.

اگر فکر می‌کنید ورود سوزن به آلت تناسلی دردناک است، باید بگویم که اینگونه نیست. چرا که با بی حسی موضعی، کربوکسی انجام می‌گیرد.

عوارض کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی عوارض خاصی ندارد زیرا در این نوع درمان از کربن دی اکسید که در بدن ما وجود دارد استفاده می‌گردد. اما توجه داشته باشید که اگر کربوکسی تراپی در نزد افراد متخصص انجام نگیرد، به دلیل نیاز به تنظیم درست فشار کربن دی اکسید، ممکن است عواقب بدی داشته باشد.

اگر نظر یا سوالی درباره ی کربوکسی تراپی دارید، خوشحال می شویم آن را به اشتراک بگذارید.
برای ایجاد نظر یا پرسش جدید اقدام به ورود / ثبت نام فرمایید.