۶ دلیل برای لیزر موهای زائد

۶ دلیل برای لیزر موهای زائد

همه‌ی ما در بدنمان موهایی داریم که آرزو می‌کنیم ای کاش هیچ‌وقت وجود نداشتند. از پاها گرفته تا صورت و زیر بغل!

ساعت‌ها از عمر خود را برای اصلاح، اپیلاسیون و از بین‌بردن این موهای زائد تلف می‌کنیم.

امّا یک راه‌حلِ بهتر وجود دارد…

لیزر موهای زائد یکی از موثّرترین روش‌ها برای از بین‌بردن موهای زائد در بدن و صورت است.

اگر از اصلاح و اپیلاسیون خسته شده‌اید امّا برای انجام لیزر موهای زائد اطّلاعات کافی ندارید، به خواندنِ این مطلب ادامه دهید.

 

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد فرایندی ساده است که اگر توسّط تکنسین حرفه‌ای لیزر و تحت نظر متخصّص پوست و مو انجام شود، روشی کاملاً بی‌خطر است.

در این‌جا به نحوه‌ی عملکرد آن اشاره خواهیم کرد.

در ابتدا تکنسین لیزر، اشعه‌ی لیزر را روی موهای زائد می‌تاباند. پالس‌های ساطع شده توسّط لیزر، اصطلاحاً به مو و فولیکول مو حمله می‌کند و ریشه‌ی آن را از بین می‌برد و از رشد مجدّد آن جلوگیری می‌کند.

موها در سه فاز مختلف رشد می‌کنند و برای این که اشعه‌ی لیزر بتواند به طور موثّر ریشه‌ی مو را از بین ببرد، موها باید در مرحله‌ی رشد باشند. به همین دلیل است که حذف موهای زائد با لیزر، طیِ چند جلسه با فاصله‌ی تقریباً چهار هفته‌ای انجام می‌شود.

 

سایر روش‌های حذف موهای زائد

همانطور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای از بین بردن موهای زائدِ صورت و بدن وجود دارد که هر روشی مزایا و معایبِ مختص به خود را دارد.

همه‌ی این روش‌ها به نوبه‌ی خود می‌توانند گزینه‌های مؤثّری باشند، امّا لیزر موهای زائد موثّرترین روش برای افرادی است که به دنبال راه‌حلِ طولانی مدّت هستند.

در ادامه به سایر روش‌های حذف موهای زائد خواهیم پرداخت.

  • الکترولیز: در این روش یک سوزن ظریف به‌طور مستقیم وارد فولیکول مو می‌شود و با از بین بردن مو در ریشه از رشد مجدّد آن جلوگیری می‌کند. بر خلاف لیزر موهای زائد که چندین مو را هم‌زمان از بین می‌برد، الکترولیز در لحظه فقط یک مو را هدف قرار می‌دهد. این روش می‌تواند بسیار وقت‌گیر و دردناک باشد.
  • کرم‌های موبر: این محصولات به سرعت عمل می‌کنند ولی ممکن است به دلیل استفاده‌ی نامرتّب نتیجه‌ی مطلوبی حاصل نشود. این کرم‌ها حاوی مواد شیمیایی مُضری برای پوست می‌باشند که باعث قرمزی و سوزش در ناحیه‌ی مورد نظر می‌شود. اگر پوست حسّاسی دارید، استفاده از این محصولات هرگز توصیه نمی‌گردد.
  • اپیلاسیون: از بین تمام روش‌های حذف موهای زائد، اپیلاسیون یکی از دردناک‌ترینِ آن‌هاست. موها را از ریشه می‌کَنَد و باعثِ سوزش، قرمزی و التهاب می‌گردد. این گزینه برای افرادی که پوستی صاف، شفّاف و بدون مو می‌خواهند گزینه‌ی مناسبی محسوب نمی‌شود.
  • اصلاح: رایج‌ترین روش حذف موهای زائد است. امّا نتیجه‌ی آن ماندگار نیست و می‌بایست به‌طور مکرّر و به دفعات انجام شود. اصلاح موهای زائد معمولاً بدونِ درد است امّا می‌تواند با التهاب و سوزشِ بعد از اصلاح همراه باشد که می‌تواند بسیار دردناک و ناخوشایند باشد. البتّه فراموش نکنید که اصلاح موهای زائد در نواحی که دسترسی به آن سخت است (مانند کمر و پشت گردن) تقریباً غیرممکن است.
  • اپیلاتورها: اپیلاتورها می‌توانند موهای زائد را به راحتی از بین ببرند. مانند سایر روش‌های حذف موهای زائد باید به طور مکرّر استفاده شود و می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد.

 

چرا لیزر موهای زائد بهترین روش برای حذف موهای زائد است؟ 

در این‌جا تنها به برخی مزایای آن اشاره‌ی مختصری خواهیم داشت:

۱- صرفه‌جویی در زمان

اگر به دنبال سریع‌ترین روش برای خلاص شدن از شرِ موهای زائد هستید، بی‌شک لیزر موهای زائد مناسب‌ترین گزینه‌ی موجود می‌باشد. اگر چه حذف موهای زائد با لیزر طی چند جلسه انجام می‌شود، امّا اکثر جلسات فقط چند دقیقه طول می‌کشد. هر چه ناحیه‌ی مورد نظر کوچک‌تر باشد، زمانِ کمتری برای انجامِ لیزر نیاز است.

۲- درد کمتر نسبت به سایر روش‌ها

میزان دردی که افراد برای حذفِ موهای زائد با لیزر تجربه می‌کنند بسیار کمتر از سایر روش‌ها است. بسیاری از افرادی که لیزر موهای زائد را تجربه کرده‌اند درد آن را بسیار اندک و به مانند حسِ برخورد یک نوار لاستیکی نازک به پوست تشبیه می‌کنند. بسته به آستانه‌ی تحمّل درد افراد، ممکن است این احساس کمی متفاوت باشد.

۳- دقّت بسیار بالا

فناوریِ لیزر موهای زائد بسیار دقیق است. بنابراین؛ این روش برای افرادی که به دنبال هدف قرار دادن چند تارِ موی خاص هستند بسیار ایدهآل است. با توجّه به توضیحاتی که داده شد لیزر موهای زائد برای نواحیِ کوچکی مانند اطراف ابرو، بین دو ابرو، بالای لب، بینی، خط بیکینی یا خط ریش قابل انجام است.

۴- می‌تواند موهای زائد هر قسمت از بدن را حذف کند!

به غیر از مژه‌ها، لیزر موهای زائد را می‌توان در هر قسمتی از بدن انجام داد. علاوه بر این برای ناحیه‌ی پشت و بیکینی که دسترسی به آن با تیغ سخت است و اپیلاسیون آن بسیار دردناک است، گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود.

۵- از رشدِ مجدّد موهای زائد جلوگیری می‌کند!

اصلاح، تراشیدن، اپیلاسیون و سایر روش‌های حذف موهای زائد می‌توانند باعث رشد بیشترِ موهای زائد شوند. فناوری لیزر با از بین بردن موها در ریشه، از رشد مجدّد آن‌ها و یا حلقه شدنِ آن به داخل بدن جلوگیری می‌کند.

۶- لیزر موهای زائد راه‌حلّی طولانی‌مدّت است!

اکثر افراد با انجام لیزر موهای زائد، نتیجه‌ای دائمی و ماندگار را شاهد هستند. در مواردی ممکن است پس از چند ماه و یا چند سال نیاز به جلسات ترمیمیِ لیزر باشد، امّا با این وجود همچنان لیزر موهای زائد یکی از بهترین راه‌حل‌های دراز مدّت برای حذف موهای زائد است. از آنجا که این روش یک راه‌حل بلند مدّت است، می‌توان نتیجه گرفت که نسبت به سایر روش‌ها بسیار مقرون‌‌ به ‌صرفه‌تر نیز می‌باشد. شما می‌توانید در طول عمر خود صدها و یا میلیون‌ها تومان از پولِ خود را پس‌انداز کنید چرا که با انجام لیزر موهای زائد دیگر نیازی به واکس، تیغ و سایر دستگاه‌های گران‌قیمت نخواهید داشت.

در نظر داشته باشید اگرچه لیزر موهای زائد بر روی انواع رنگ پوست نتیجه‌بخش است، امّا در افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بیشترین تاثیر را دارد.

در نهایت باید به شما بگوییم که اگر از موچین کردن، صرف پول برای تیغ‌های گران‌قیمت و… خسته شده‌اید و به دنبال مجموعه‌ای برای انجام خدمات لیزر و خدمات پوستی می‌گردید، وقت آن رسیده که همین الآن نوبت لیزر موهای زائد خود را در «کلینیک تخصّصی پوست و مو دکتر محمّدعلی اکبری» رزرو کنید.

ضمناً لیزر موهای زائد عوارض بسیار کمی دارد و هنگامی که ناحیه‌ی مورد نظر کوچک باشد، جلسات درمانی فقط چند دقیقه به طول خواهد انجامید.

در «کلینک تخصّصی پوست و مو دکتر محمّدعلی اکبری» لیزر موهای زائد توسّط تکنسین‌های مجرّب و با دستگاه «الکساندرایت کندلا جنتل مکس پرو» انجام می‌پذیرد که تاییدیه‌ی FDA آمریکا را دارد.

برای ثبت نوبت لیزر موهای و مشاوره با کارشناسان وارد اینجا شوید.

اگر نظر یا سوالی درباره ی ۶ دلیل برای لیزر موهای زائد دارید، خوشحال می شویم آن را به اشتراک بگذارید.
برای ایجاد نظر یا پرسش جدید اقدام به ورود / ثبت نام فرمایید.