حقایقی که باید از لیزر موهای زائد بدانید

حقایقی که باید از لیزر موهای زائد بدانید

بسیاری از افراد، نظریات متفاوتی درمورد لیزر موهای زائد می‌دهند و به همین علت بعضی از افراد لیزر موهای زائد را روشی ایمن نمی‌دانند و از لیزر موها می‌ترسند.

در این وبلاگ سعی می‌کنیم تا نظریات متفاوت را بررسی کنیم و حقیقت‌های لیزر موهای زائد بر شما آشکار کنیم.

با لیزر موهای زائد، از رشد موهای زائد جلوگیری می‌شود!

غلط است، با لیزر موهای زائد نمی‌شود از رشد موهای زائد جلوگیری کرد بلکه ضخامت موهای زائد، کمتر می‌شود در نتیجه حجم موهای زائد کاهش می‌یابد. همچنین با لیزر موهای زائد می‌توان سرعت رشد موهای زائد را کاهش داد.

"پس بطور کلی می‌توان به نتیجه رسید که لیزر موهای زائد نمی‌تواند موها را از بین ببرد بلکه حجم موهای زائد و سرعت رشد آن‌ها را کاهش می‌دهد."

لیزر موهای زائد باعث ناباروری می‌شود!

غلط است. هیچ پژوهشی نتوانسته ثابت کند لیزر موهای زائد می‌تواند باعث ناباروی شود و همچنین بسیاری از بانوان پس لیزر موهای زائد، بدون مشکل بچه دار شدند. لیزر موهای زائد تنها به عمق یک چهارم میلی متر بر پوست تاثیر می‌گذارند و نمی‌تواند بر روی اندام تولید مثل تاثیر بگذارد.

"لیزر موهای زائد اثر ناباروری نمی‌گذارد اما اگر قصد بارداری دارید و یا در مراحل بارداری قرار دارید، برای انجام لیزر موهای زائد از پزشک مشاوره بگیرید."

لیزر موهای زائد بر روی همه رنگ پوست تاثیر نمی‌گذارد.

صحیح است. دستگاه‌های لیزر موهای زائد برای انواع رنگ پوست جواب می‌دهد، اما اگر پوست تیره باشد ممکن است اشعه لیزر جای رنگدانه مو، رنگدانه پوست را هدف گیرد و به پوست آسیب بزند.

دستگاه های لیزر موهای زائد بر اساس رنگدانه تیره مو طراحی شده است به همین علت است اگر رنگدانه پوست هم تیره باشد دچار اخلال شود.

"لیزر موهای زائد برای افرادی که پوست بسیار تیره دارند ممکن است خطرناک باشد برای همین باید از دستگاه لیزر موهای زائد مخصوص به پوست‌های تیره استفاده شود."

لیزر موهای زائد برای مو روشن و بور تاثیر ندارد!

صحیح است. فولیکول افرادی که مو زائد روشن و بور دارند، روشن است و لیزر نمی‌تواند پرتو و اشعه‌ها را به فولیکول‌های روشن بتاباند در نتیجه برای افرادی که مو زائد بور دارند، لیزر موهای زائد بی اثر است.

"لیزر موهای زائد بر روی رنگدانه‌ها تاثیر می‌گذارد و وقتی مو زائد روشن و بور باشد، اثر لیزر موهای زائد را از بین می‌برد. "

لیزر موهای زائد درد ندارد!

نمی‌توان این مورد را تایید و یا رد کرد چرا که این امر به آستانه درد افراد بازمی‌گردد اما بطورکلی لیزر موهای زائد با دستگاه‌های امروزی کم درد است.

در ناحیه بیکینی، لیزر موهای زائد درد دارد اما برای درد لیزر موهای زائد چاره وجود دارد و چاره آن بی حس کننده موضعی است که زایلاپی برای لیزر از بهترین نوع بی حس کننده موضعی محسوب می‌شود.

"لیزر موهای زائد بی درد نیست ولی درد لیزر موهای زائد حد نیشگون است و آزاردهنده نمی‌باشد، در صورتی که بسیار دردناک باشد از پمادهای بی حسی موضعی استفاده می‌شود."

انجام لیزر موهای زائد رشد مو را بیشتر می‌کند!

غلط است زیرا اگر لیزر موهای زائد، رشد مو را بیشتر می‌کرد آنگاه این روش برای تقویت مو استفاده می‌شد.

حقیقت این است که انجام لیزر موهای زائد بر روی صورت می‌تواند تاثیر منفی بگذارد و رشد مو را بیشتر کرده و حتی مو صورت را ضخیم هم کند.

در مقاله لیزر موهای زائد درمورد خطرات لیزر مو صورت، کامل تر گفتیم در صورت اطلاع بیشتر کلیک کنید.

"لیزر موهای زائد، موهای ضخیم را پرپشت نمی‌کند اما اگر در ناحیه ای جنس مو پُرزی باشد ممکن است مو ضخیم و بیشتر شود مانند صورت."

برای پوست برنزه شده نباید لیزر کنید!

درست است زیرا همانطور که در قسمت بالاتر ذکر کردیم، لیزر بر روی رنگدانه فولیکول‌ها تاثیر می‌گذارد و اگر پوست آفتاب دیده باشد که تیره شدن پوست را به همراه داشته باشد، لیزر بر روی رنگدانه‌های پوست تاثیر می‌گذارد و این می‌تواند برای پوست آسیب زا باشد.

"با تغییر رنگ پوست و تیرگی در اثر آفتاب دیدگی، روند درمان و تاثیر لیزر موهای زائد تغییر می‌کند و می‌تواند برای پوست صدمه زننده هم باشد."

لیزر موهای زائد برای هر نوع مو مناسب است!

خیر اینگونه نیست زیرا انجام لیزر موهای زائد بر روی موهای پُرزی می‌تواند تاثیری معکوس بگذارد چرا که لیزر بر روی رنگدانه مو تاثیر می‌گذارند و موهای پُرزی رنگدانه‌های کمرنگ تری دارند در نتیجه تاثیر خوبی نخواهد داشت.

"لیزر موهای زائد بر روی موهایی تاثیر دارد که رنگدانه سیاه و پررنگ دارند."

اگر نظر یا سوالی درباره ی حقایقی که باید از لیزر موهای زائد بدانید دارید، خوشحال می شویم آن را به اشتراک بگذارید.
برای ایجاد نظر یا پرسش جدید اقدام به ورود / ثبت نام فرمایید.