لیفت صورت به کمک یوگای صورت

لیفت صورت به کمک یوگای صورت

کلمه یوگا شما را یاد چه چیزی می‌اندازد؟ احتمالاً با شنیدن یوگا شما هم به اولین چیزی که فکر می‌کنید، آرامش جسم و روح است.

یوگا صورت علاوه بر کاهش تنش‌های ماهیچه صورت، می‌تواند سرعت روند پیری را کاهش دهند و همچنین باعث لیفت و بالا رفتن عضلات صورت شود.

یوگا صورت علاوه بر جوانسازی صورت می‌تواند تنش‌ها و درد ماهیچه‌های صورت را کاهش دهد، چرا که بسیاری از افراد به دلیل استرس زندگی امروزه و مشغله کاری، درد‌های بسیاری در اطراف شقیقه و چشم‌ها حس می‌کنند که با انجام یوگای صورت، این درد‌ها را می‌توان تسکین داد و جالب است بدانید که یوگا صورت در نواحی پیشانی و شقیقه می‌تواند پُف چشم‌ها را هم کاهش دهد.

یوگا صورت چیست؟

یوگا صورت انجام یک سری از تمرینات کششی در نواحی مختلف صورت است. یوگا صورت علاوه بر اینکه جنبه زیبایی دارد، جنبه درمانی برای کنترل بیشتر عضلات صورت را نیز دارد.

با اینکه تا به امروز بطور رسمی، تحقیقاتی انجام نشده است که ثابت کند یوگا صورت می‌تواند روند افزایش سن را کُند کُنَد اما در مطالعات میدانی دیده شده است که یوگا صورت چقدر می‌تواند اثرات مثبت بر ماهیچه‌های صورت بگذارد.

تاثیرات یوگا صورت عبارتند از:

  • کاهش چین و چروک‌های عمیق پوست
  • حجیم کردن گونه‌ها
  • جلوگیری از چروک‌های دور چشم
  • سفت کردن پوست
  • کاهش تنش عضلات
  • درخشش پوست
  • کاهش آکنه

یوگا صورت چگونه باعث جوانسازی پوست می‌شود؟

  1. با یوگا صورت، ابتدا گردش خون را در عضلات صورت افزایش می‌دهید.
  2. فشار‌ها از عضلاتی که در روز چندین هزار بار حرکت می‌کنند، کاهش می‌یابد.
  3. چین و چروک‌ها باز می‌شوند.
  4. عضلات به سمتی که کشیده می‌شوند و جهت داده می‌شوند، می‌روند (لیفت).
  5. عضلات صورت سفت می‌شوند.

در یوگا صورت، با تمرکز بر یک ناحیه مانند گونه، باعث می‌شوید که جریان بیشتری در گونه‌ها ایجاد شود و زمانی که گردش خون در گونه‌ها بالا برود، گونه‌‌ها حجیم‌تر بنظر می‌رسد چون ناحیه گونه درگیر گردش خون می‌شود، پس فعالیت می‌کند.

انواع ماساژ صورت

ماساژ صورت انواع و نام‌های گوناگونی دارند مانند:

  • سینوسی
  • شیاتسو
  • گواشا
  • سوئدی
  • ...

که نیاز به تخصص خود دارد اما برای یوگا صورت یا ماساژ صورت خانگی، بطور کلی ماساژها را می‌توانیم به چند دسته تقسیم کنیم که عبارتند از:

  • لیفت شقیقه و ابرو
  • لیفت گونه
  • لیفت پیشانی
  • زاویه سازی فک
  • کاهش چروک خط خنده و اخم

لیفت شقیقه خانگی یا ماساژ لیفت شقیقه

برای لیفت شقیقه خانگی یا ماساژ لیفت شقیقه می‌توانید با انشگتان دست مخالف، دُم ابرو را به سمت بالا بکشید و لیفت کنید. این کار را 1 دقیقه انجام دهید.

اگر به دنبال لیفت شقیقه هستید باید بدانید برای تاثیر لیفت شقیقه در خانه، نیاز به چندین ماه ماساژ بصورت مداوم هستید، همچنین تاثیر ماساژ لیفت شقیقه بسیار چشم گیر نیست، پس اگر به دنبال جدی برای لیفت شقیقه هستید باید از رو‌ش‌های عمل زیبایی اقدام کنید.

توجه: از فشار دادن شدید پرهیز کنید چون می‌تواند چروک ایجاد کند و حتما با یک مرطوب کننده و یا سِرُم مناسب، ماساژ را انجام دهید.

لیفت گونه خانگی یا ماساژ لیفت گونه

برای لیفت گونه در خانه یا ماساژ لیفت گونه، باید دو انگشت اشاره را به سمت داخل خم کنید، آنگاه به کمک مرطوب کننده‌ای که به پوست زده‌اید، از عضله پایینی یا انتهایی گونه، به سمت گوش‌ها بکشید و لیفت کنید. این کار را تا چند دقیقه ادامه دهید.

لیفت گونه در خانه یا ماساژ لیفت گونه، زمانی تاثیر می‌گذارد که پوست جوان است و زمانی که پوست جوانی خود را از دست داده، ماساژ گونه نمی‌تواند تاثیر بسزایی بگذارد به همین علت باید به سراغ لیفت گونه رفت.

توجه: از فشار دادن شدید پرهیز کنید چون می‌تواند اثر برعکس بگذارد و حتما با یک مرطوب کننده و یا سِرُم مناسب، ماساژ را انجام دهید.

لیفت پیشانی خانگی یا ماساژ لیفت پیشانی

برای لیفت پیشانی در خانه، می‌توانید دو کف دست خود را در دو طرف پیشانی قرار دهید و به سمت بالا فشار وارد کنید. این کار را 50 بار تکرار کنید.

از دیگر ماساژ‌های لیفت پیشانی این است که مس‌توانید ما بین ابروان خود را به سمت بالا فشار دهید و به سمت بالا ببرید. این کار را تا 1 دقیقه ادامه دهید.

اگر پیشانی شما دچار افتادگی باشد و یا چروک عمیقی داشته باشد، آنگاه نمی‌توانید توقع داشته باشید که با ماساژ لیفت پیشانی می‌توانید جواب بگیرید و باید به سمت عمل‌زیبایی لیفت پیشانی بروید.

توجه: از فشار دادن شدید پرهیز کنید و حتما با یک مرطوب کننده و یا سِرُم مناسب، ماساژ را انجام دهید.

زاویه سازی فک در خانه یا ماساژ زاویه سازی فک

زاویه سازی فک با ماساژ یکی از محبوب‌ترین ماساژ‌های صورت است چون تاثیر خوبی بر زاویه سازی فک می‌گذارد.

برای زاویه سازی فک در خانه، باید دست بصورتی در بیاید که انگار علامت ویکتور (V) را نشان می‌دهید، سپس دو انگشت اشاره و وسط را خم می‌کنید و بین این دو انگشت، استخوان چانه را بگیرید و تا تا انتهای فک، استخوان فک را ماساژ دهید. این کار را تا 2 دقیقه انجام دهید.

توجه: از فشار دادن شدید پرهیز کنید و حتما با یک مرطوب کننده و یا سِرُم مناسب، ماساژ را انجام دهید.

بسیاری از افراد، بنا بر استخوان بندی و ژنتیک، فَک‌های کم زاویه و یا بی زاویه دارند که برای آنان بهترین راه‌های گوناگونی وجود دارد که عبارتند از:

  • تزریق فیلر و چربی: اولین گزینه‌ای افرادی که به دنبال زاویه سازی صورت هستند، تزریق فیلر و چربی است.
  • بوکال فت: در عمل زیبایی بوکال فت با کاهش و برداشتن چربی باکال، باعث می‌شوند که زاویه فک بیشتر به چشم بیاید.
  • جنیوپلاستی: جنیوپلاستی یک نوع عمل زیبایی است که در آن، هدف اصلاح فُرم چانه است. در این اصلاح فُرم چانه، فُرم فک هم ممکن است تغییر بیاید و اصلاح شود.

در هلدینگ سلامت و زیبایی دکتر اکبری، سعی داریم که هرگونه مشکل زیبایی شما را رفع کنیم و در جهت زیبایی بیشتر شما عزیزان هرآنچه می‌توانیم، انجام دهیم.

اگر نظر یا سوالی درباره ی لیفت صورت به کمک یوگای صورت دارید، خوشحال می شویم آن را به اشتراک بگذارید.
برای ایجاد نظر یا پرسش جدید اقدام به ورود / ثبت نام فرمایید.