هایفوتراپی چیست و چه کاربردی دارد؟

هایفوتراپی چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از روش‌های جایگزین و‌ مؤثّر برای لیفتِ صورت، هایفوتراپی است. با کمک این روش می‌توان به جوانسازی پوست، از بین بردن چین و چروک و سفت کردن آن کمک کرد.در ادامه‌ی مطلب در مورد این روش به طور کامل توضیح خواهیم داد.

هایفوتراپی چیست و چه کسانی کاندید مناسبی برای این روش می‌باشند؟

هایفوتراپی یکی از روش‌های نوینِ زیبایی است که کاملاً بدون درد و با هدف لیفتینگ و سفت کردن پوست انجام می‌پذیرد.

هایفوتراپی جایگزین مناسبی برای جرّاحی لیفت است. البتّه در نظر داشته باشید که ماندگاری این متد نسبت به جرّاحی موقّتی است.

هایفو HIFU مخفّف کلمه‌ی High Intensity Focused Ultrasound است که به معنای امواج متمرکز فراصوت با شدّت بالا می‌باشد.

امواجی که برای انجام این روش استفاده می‌شود در واقع همان امواجی است که در دستگاه سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تفاوتی که بین امواج سونوگرافی و هایفو وجود دارد این است که در هایفوتراپی امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست وارد می‌شود که همین امر سبب بهبود تولید رشته‌های کلاژن در پوست می‌شود.

این روش برای افراد بین ۳۰ تا ۷۵ سال که دچار شل‌شدگی پوست شده‌اند بسیار مناسب است. البتّه افراد جوان‌تر نیز می‌توانند از این متد به عنوان یکی از مؤثّرترین روش‌ها برای جلوگیری از پیری پوست خود بهره‌مند شوند. این روش به افرادی که در معرض نور خورشید شدید و یا حتّی اشعه‌ی فرابنفش هستند بسیار توصیه می‌شود.

لازم به ذکر است که هایفوتراپی برای افراد مُسنّی که در ناحیه‌ی گردن دچار شل شدگیِ شدید هستند مناسب نمی‌باشد. توصیه‌ی ما به این افراد انجام جرّاحی لیفت صورت و گردن است. همچنین این روش برای افرادی که در ناحیه‌ی درمان دچار زخم، عفونت، آکنه و یا ایمپلنت فلزی هستند نیز مناسب نمی‌باشد.

هایفوتراپی چه کاربردهایی دارد؟

از سال ۲۰۰۸ هایفوتراپی یکی از مؤثّرترین روش‌های زیبایی پوست شناخته می‌شود که همین امر موجب افزایش روزافزون متقاضی برای انجام این روش در سال‌های اخیر شده است. از هایفوتراپی صورت برای موارد زیر استفاده می‌شود:

از بین بردن چین و چروک‌ پوست صورت

  • سفت کردن و لیفت پوست گردن و غبغب
  • لیفت نواحی گونه، ابرو و پلک‌ها
  • بهبود وضعیت خط چانه
  • لیفت صورت
  • لیفت گردن
  • هایفوتراپی دور چشم
  • از بین بردن غبغب
  • اصلاح طرح لبخند

لازم به ذکر است که این تکنیک در انواع رنگ‌های پوستی و در هر زمانی قابل استفاده است.

مراحل انجام هایفوتراپی به چه صورت است؟

در ابتدا فرد می‌بایستی پوست خود را به طور کامل بشوید و تمامی محصولات بهداشتی و آرایشی را از روی آن پاک کند. سپس ناحیه‌ی مورد نظر توسّط پزشک ضدعفونی و پاکسازی مجدّد می‌گردد. بسته به ناحیه‌ای که فرد می‌خواهد روی آن درمان انجام دهد ممکن است پزشک از بی‌حسی موضعی استفاده کند. پس از طی این مراحل، ژل مخصوصی مانند لوبریکانت روی ناحیه‌ی مورد نظر زده می‌شود. سپس دستگاه هایفو روی پوست قرار می‌گیرد و تنظیمات لازم جهت شدّت و میزان امواج فراصوت توسّط پزشک انجام می‌شود.

پس از آن‌که امواج با پالس‌های معیّن و کوتاه به ناحیه‌ی مورد نظر تابانده شد، جلسه‌ی اوّل درمان به اتمام می‌رسد.

بعد از پایان جلسه‌ی اوّل درمان، فرد می‌تواند به منزل برود و به کارهای روزمره‌ی خود بپردازد.

مدّت زمان و تعداد جلسات هایفوتراپی چقدر است؟

برای رسیدن به نتیجه‌ی ایده‌آل از این روش، در سالِ اوّل ۲ جلسه به فاصله‌ی ۶ ماه و پس از آن نسبت به نتیجه‌ی بدست آمده از جلسات قبلی و با توجّه به نظرِ پزشک و شرایط پوست افراد تعداد جلسات مورد نیاز مشخّص می‌گردد.

معمولاً هر جلسه‌ی درمانی ببین ۳۰ الی ۹۰ دقیقه زمان نیاز دارد. البتّه این زمان در افراد مختلف متفاوت است.

مزایای هایفوتراپی چیست؟

از مهمترین مزایای این روش غیرتهاجمی بودن آن است. علاوه بر این عدم نیاز به بیهوشی از دیگر مزایای مهمِ این روش هستند. امّا به طور کلّی از جمله مزایای هایفو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد جلسات کم (حدود ۱ الی ۳ جلسه درمانی)
  • ماندگاری بالا
  • قابل انجام در زمان کوتاه به ازای هر جلسه (حدود ۳۰ الی ۹۰ دقیقه)
  • بدون دوره‌ی نقاهت
  • بدون درد، خونریزی و بُرش
  • هزینه‌ی بسیار کم

عوارض هایفوتراپی صورت چیست؟

تمام خدمات درمانی و زیبایی صورت معمولاً با عوارض موقّت و بسیار اندکی همراه هستند. هایفوتراپی هم از این قاعده مستثنی نیست! در این روش میزان ضرر و عوارض آن بسیار خفیف و اندک می‌باشد. از عوارض هایفوتراپی می‌توان به قرمزی و یا تورّم ناحیه‌ی تحت درمان پس از اتمام جلسه اشاره کرد که البتّه با گذشتِ مدّت زمان کوتاهی کاملاً بهبود می‌یابد.

 

هزینه‌ی هایفوتراپی صورت چقدر است؟

قیمت هایفوتراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد. این هزینه ممکن است برای افراد مختلف هم متفاوت باشد. برخی از این عوامل عبارتند از شرایط پوست فرد، تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان، میزان چین و چروک پوست و…

برای پاسخ‌دهی دقیق به این سوال می‌بایستی ابتدا فرد توسّط پزشک متخصّص پوست و موی کلینیک زیبایی دکتر اکبری مورد معاینه قرار بگیرد تا بتوان قیمت دقیقی به او ارائه کرد.

جهت ثبت و رزرو نوبت اینجا کلیک کنید.

 

ماندگاری هایفو چقدر است؟

معمولاً پس از گذشت ۳ ماه از هایفوتراپی، افراد به نتیجه‌ی دلخواه خود دست پیدا می‌کنند امّا باید بگوییم این روش ماندگار و دائمی نیست. تأثیرات هایفو بسیار سریع‌ در ظاهر افراد پدیدار می‌شود، امّا اثرات بلند مدّت آن ماندگاریِ دائمی ندارد. هنگامی که پوست مجدّداً فرایند پیری را ادامه می‌دهد، کلاژن‌های تازه ساخته شده تحلیل رفته و به حالت قبلیِ خود بازمی‌گردند. معمولاً این اتّفاق ۱ سال پس از اتمام درمان رخ می‌دهد و به همین دلیل است که هایفوتراپی نیاز به جلسات ترمیمی هایفو دارد.

 

فرق بین هایفوتراپی و جرّاحی لیفت صورت چیست؟

الف) میزان تهاجمی بودن: همان‌طور که قبل‌تر به آن اشاره کردیم، تکنیک هایفو یک روش کاملاً‌ غیرتهاجمی است که در طول انجام آن هیچ‌گونه نیازی به ایجاد بُرش، بخیه و یا پانسمان نیست.

ب) هزینه: هزینه‌ی هایفوتراپی نسبت به جرّاحی لیفت صورت بسیار بسیار ناچیز است. ضمن این‌که در جرّاحی لیفت صورت نیاز به پرداخت هزینه‌های جانبی نیز وجود دارد.

ج) دوره نقاهت: در هایفوتراپی، فرد می‌تواند بلافاصله به منزل یا محل کار خود بازگردد و دوره‌ی نقاهت ندارد. این در حالی است که در جرّاحی لیفت صورت دوره‌ی نقاهت در حدود ۲ الی ۴ هفته می‌باشد.

به طور کلّی روش هایفوتراپی نسبت به جرّاحی لیفت صورت هزینه‌ و خطر کمتری دارد، امّا ماندگاری آن نیز کوتاه‌تر می‌باشد.

سوال‌های پُرتکرار شما در ارتباط با هایفوتراپی 

در ادامه به بیشترین سوالاتی که درباره هایفوتراپی پرسیده شده است می‌پردازیم؛ اگر سوال خود را وارد نکردید، میتوانید با تکمیل فرم ارتباط با ما و یا ایجاد تیکت پشتیبانی جدید در پروفایل کاربری خود اقدام به پرسش و جواب مربوطه به سوال خود را دریافت کنید.

۱- چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؟

معمولاً‌ برای افرادی که دچار افتادگی و شُل‌شدگی شدید در نواحی از پوست خود شده‌اند مناسب نمی‌باشد. همچنین افرادی که دچار زخم، عفونت، آکنه‌های کیستی و ایمپلنت فلزی هستند، کاندید مناسبی برای انجام این مِتُد جوانسازی نمی‌باشند.

۲- دوره‌ی نقاهت هایفوتراپی چقدر است؟

این روش ایمن و غیرتهاجمی دوره‌ی نقاهت ندارد و نیازی به ریکاوری نیست. بهجو می‌تواند پس از درمان به انجام کارهای روزمره بپردازد.

۳- بعد از تزریق ژل می‌توان هایفو کرد؟

امواج هایفو باعث خُرد شدنِ بافت ژل و یا چربی تزریق شده در ناحیه‌ی مورد درمان می‌شود و اثر آن را از بین می‌برد. به همین علّت توصیه می‌شود قبل از شروع جلسات هایفوتراپی تزریق ژل انجام شود و یا بعد از آن با مشورت پزشک متخصّص برای تزریق ژل، بوتاکس و یا چربی (لینک وبلاگ تزریق چربی) اقدام کرد.

۴- هایفوتراپی باعث لاغری صورت می‌شود؟

بله، بعد از انجام این روش می‌توانید تاثیر آن را به سرعت قابل مشاهده است. به همین دلیل افرادی که صورت لاغری دارند کاندید مناسبی برای این روش جوانسازی نیستند.

 

اگر نظر یا سوالی درباره ی هایفوتراپی چیست و چه کاربردی دارد؟ دارید، خوشحال می شویم آن را به اشتراک بگذارید.
برای ایجاد نظر یا پرسش جدید اقدام به ورود / ثبت نام فرمایید.