10 تمرین ورزشی بعد از انجام ابدومینوپلاستی

10 تمرین ورزشی بعد از انجام ابدومینوپلاستی

قبل از عمل ابدومینوپلاستی

اقدامات قبل از عمل ابدومینوپلاستی بدین صورت است:

  • آزمایش‌ها و ارزیابی ها را انجام دهید.
  • از استعمال سیگار، 1 هفته قبل از جراحی ابدومینوپلاستی پرهیز کنید. (یا به حداقل برسانید)
  • از مصرف مشروب، 1 روز قبل از ابدومینوپلاستی پرهیز کنید.
  • از مصرف آسپرین، اُمگا3 و داروهای گیاهی از 3 روز قبل ابدومینوپلاستی پرهیز کنید.
  • از 3 ماه قبل از اقدام به ابدومینوپلاستی، کاهش وزن دهید.

چرا قبل از ابدومینوپلاستی باید کاهش وزن دهیم؟

کاهش وزن در ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی، یک عمل باز و تهاجمی است که با برداشت چربی و پوست اضافه زیر شکم و همچنین سفت کردن عضلات و بافت‌های شکمی، فُرم شکم را صاف‌تر و صیقلی‌تر می‌کند.

کاهش وزن قبل از ابدومینوپلاستی بسیار مهم است چون می‌تواند عمل را کم تهاجمی‌تر پیش ببرد و در نتیجه خطرات و ریسک را به حداقل برساند.

در ابدومینوپلاستی چربی‌های انباشته شده را که نمی‌توان با کمک ورزش و یا رژیم غذایی از بین برد، برداشته می‌شود پس بهتر است چربی‌هایی که می‌توان آن‌ها به کمک رژیم غذایی و ورزش از بین برد، ناپدید کرد تا ابدومینوپلاستی با بهترین تاثیر انجام شود و همچنین ابدومینوپلاستی با کمترین خطرات انجام گیرد.

ورزش، بهترین اقدام قبل از ابدومینوپلاستی

یکی از بهترین و مهمترین اقدامات قبل از ابدومینوپلاستی، ورزش است. ورزش منظم نه تنها کمک می‌کند تا سطح فعالیت بدن بالا برود و چربی‌ها کاهش بیابند بلکه می‌تواند عادت ورزش را در فرد نهادینه کند تا پس از دوران نقاهت، راحت‌تر به دنیای ورزش بازگردد.

ورزش و داشتن رژیم غذایی سالم کمک می‌کند تا ابدومینوپلاستی بهتر اثر بگذارد و همچنین این روند سبک زندگی سالم، باید بعد از انجام ابدومینوپلاستی هم ادامه یابد تا شکم صاف بماند.

توجه داشته باشید که برای انجام ورزش پس از ابدومینوپلاستی حتماً از جراح مربوطه اجازه کسب کنید، چرا که در هفته‌های اول پس از انجام ابدومینوپلاستی مراقبت‌هایی باید انجام دهید، مانند اینکه نباید فعالیت سنگینی داشته باشید چون فعالیت‌های سنگین می‌تواند به بخیه‌ها آسیب وارد کند.

تمرینات ورزشی پس از انجام ابدومینوپلاستی

پس از انجام ابدومینوپلاستی و عبور از دوران نقاهت ابدومینوپلاستی، متخصصی که شما را جراحی کرده پس از معاینه کردن و تایید بهبودی شما، تمرین‌های به شما خواهد داد که تاثیر ابدومینوپلاستی را بالا ببرد. بطور کلی این تمرین‌های ورزشی به 5 دسته تقسیم می‌شوند.

ورزش‌های هوازی

ورزش های هوازی

اولین نوع تمرین ورزشی که پزشک پس از معاینه به شما خواهد داد، تمرین های هوازی است چرا که علاوه بر اینکه می‌تواند وزن را کاهش دهد و سطح فعالیت را در بدن افزایش دهد می‌تواند با افزایش ترشح اندورفین، خلق و خو را بهتر و استرس را کاهش دهد.

  • دویدن: قبل از دویدن، باید توانایی پیاده روی را پیدا کنید و زخم‌های شما پس از انجام ابدومینوپلاستی بطور کامل التیام پیدا کنند تا بتوانید به سراغ دویدن بروید.
  • دوچرخه سواری: اگر دویدن برای شما سخت است و حتی باعث درد در زانو شما می‌شود بهتر است به سراغ دوچرخه سواری بروید. در دوچرخه سواری میزان درگیری عضلات شکم کمتر است تا در مقابل دویدن، برای همین دویدن در ماه‌های اول بعد از ابدومینوپلاستی شاید راحت نباشد به همین دلیل دوچرخه سواری را می‌توان جایگزین دویدن کرد.
  • شنا: شنا یکی از بهترین و آرامش بخش‌ترین تمرین‌ها است که می‌تواند آهسته شما را به دنیای ورزش بیاورد بدون اینکه فشار سختی بر شما بگذارد، همچنین برای شما لذت بخش هم باشد.

ورزش‎‌های تقویت کننده عضلات شکم

با توجه به اینکه ابدومینوپلاستی یک جراحی پلاستیک ناحیه شکم است، باید برای ادامه صاف بودن شکم اقداماتی کرد و عضلات آن ناحیه را تقویت نمود.

  • تمرین حشره مرده (dead bug): در این تمرین که ددباگ نام دارد، عضله میان تنه یا (Core) درگیر می‌شود. این تمرین برای عضلات راست شکمی کاربردی است.

تمرین حشره مرده

  • تمرین اسکوات به دیوار: در تمرین اسکوات به دیوار، تمام عضلات بدنی درگیر می‌شود و عضلات شکم نیز تقویت پیدا می‌کند.

تمرین اسکوات

حرکات اصلاحی دیاستاز رکتی

برخی از بانوان بعد از زایمان دچار دیاستاز رکتی می‌شوند، یعنی عضلات راست شکمی (عضلات 6 تکه شکمی) از هم جدا می‌شوند. این عارضه هم یکی از دلایل انجام ابدومینوپلاستی است برای همین حرکات اصلاحی دیاستاز رکتی می‌تواند برای تاثیر بیشتر، کمک کند.

  • تمرین کگل: تمرین کگل یکی از بهترین نوع تمرین‌ها برای تقویت عضلات لگن است. افرادی که دچار دیاستاز رکتی می‌شوند عموماً دچار مشکلاتی مانند بی اختیاری ادرار و یا شُل شدن عضلات اسفنکتر روده می‌شوند که به سراغ ابدومینوپلاستی برای درمان می‌آیند. پس برای اینکه عضلات لگن سفت بماند باید تمرین کگل‌ را در برنامه ورزشی خود جای دهند.

تمرین کگل برای ابدومینو پلاستی

تمرینات هیت

تمرینات هیت (HIIT)، تمرین‌های شدید با زمان کوتاه هستند که برای کم کردن وزن قبل از ابدومینوپلاستی می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

تمرینات استقامتی

تمرینات قدرتی در تمام بدن برای ایجاد عضلات و تقویت عضلات بدن تنظیم شده است که می‌توان بعد از ابدومینوپلاستی، تمام عضلات بدن را تقویت کرد.

  • انواع اسکوات: انواع اسکوات‌ها کمک می‌کنند که عضلات مختلف پا درگیر شوند.
  • حرکات لانژ: تمرینات لانژ بر روی باسن و پا‌ها تمرکز دارد و عضلات را تقویت می‌کند.

حرکات لانژ

سخن آخر

در ابتدا وبلاگ گفتیم و باز می‌گوییم که انجام حرکت‌های ورزشی، شدت و نوع آن به تایید پزشک مربوطه نیازمند است پس حتماً پس از عبور از دوران نقاهت برای انجام ورزش با پزشک متخصص مشورت کنید.

انجام ورزش بعد از ابدومینوپلاستی به شما کمک می‌کند تا به هیکل مطلوب و دلخواه خود برسید.

اگر نظر یا سوالی درباره ی 10 تمرین ورزشی بعد از انجام ابدومینوپلاستی دارید، خوشحال می شویم آن را به اشتراک بگذارید.
برای ایجاد نظر یا پرسش جدید اقدام به ورود / ثبت نام فرمایید.